Würden Sie gerne auf diese Nachricht reagieren? Erstellen Sie einen Account in wenigen Klicks oder loggen Sie sich ein, um fortzufahren.

Ebu Bakir ve Ömer hakkinda uyduruk hadiseler

Nach unten

Ebu Bakir ve Ömer hakkinda uyduruk hadiseler Empty Ebu Bakir ve Ömer hakkinda uyduruk hadiseler

Beitrag  Admin So Jan 06, 2008 9:00 am

Me'mun, kýzýný Ýmam Cevvâd ile evlendirdikten sonra; Me'mun, Ýmam, Yahya ve birçok kiþinin bulunduðu bir toplantýda Yahya, Ýmam Cevvâd (as)'a dedi ki: Rivayet edilir ki: Bir gün Cebrail, peygamber (saa)'in huzuruna gelerek: Ya Muhammed! dedi. Allah size selamýný iletiyor ve: "Ben Ebu Bekir'den razýyým, ona sor; o da benden razý mý?" buyuruyor. Bu konuda sizin görüþünüz nedir?

Ýmam (as) buyurdu ki: "Ben Ebu Bekir'in faziletini inkar etmiyorum, ama bu haberi rivayet eden, peygamber (saa)'in Veda haccýndaki þu: "Benim adýma yalan söyleyenler çoðalmýþ, benden sonra da çok olacaklardýr. Bu durumda bana istinaden size bir hadis anlatýldýðýnda Allah'ýn kitabý ve sünnetimle karþýlaþtýrýn; Allah'ýn kitabý ve sünnetine uygun olaný alýn, Allah'ýn kitabý ve sünnetime uymayaný / ters olaný býrakýn" buyurduðunu da unutmamalýdýr. (Ebu Bekir'in hakkýnda olan) Bu rivayet Allah'ýn kitabýna uymuyor, çünkü Allah: "Biz insaný yarattýk ve içinde ne taþýdýðýný (düþündüðünü) biliriz ve biz ona þah damarýndan daha yakýnýz (Kaf 16)" buyurmaktadýr. Ebu Bekir'in razý olup olmadýðýný Allah bilmiyor mu ki, peygamberden sorsun? Bu aklen mümkün deðildir.

Yahya: Rivayet edilir ki: "Ebu Bekir ve Ömer yeryüzünde, gökte Cebrail gibidirler."

Ýmam: "Bu hadise de dikkat etmek gerekiyor. Çünkü Cebrail ve Mikail Allah dergahýna yakýn (mukarreb) iki melektirler, o ikisi hiçbir þekilde günah iþlememiþlerdir. Allah'ýn itaatinden bir an bile çýkmamýþlardýr. Ama Ebu Bekir ve Ömer müþrik idiler, Ýslam ortaya çýktýktan sonra müslüman olduysular da hayatlarýnýn çoðunu þirk ve putperestlikte gieçirmiþlerdir. Buna göre peygamber (saa)'in, o ikisini Mikail ve Cebrail'e benzetmesi mümkün deðildir.

Yahya: ayný þekilde; "Ebu Bekir ve Ömer'in Cennet yaþlýlarýnýn efendisi olduklarý" rivayet edilmektedir. Bu konuda ne dersiniz?

Ýmam: Bu rivayetin doðru olmasý da mümkün deðildir. Çünkü cennet ehlinin tamamý gençtir, içlerinde yaþlý bulunmayacaktýr (-ki Ebu ve Ömer onlarýn efendisi olsun). Bu rivayet Emeviler tarafýndan peygamber (saa)'in: "Hasan ve Hüseyin Cennet gençlerinin efendileridir" buyruðuna karþý uydurulmuþtur.

Yahya: Rivayet edildiðine göre: "Ömer bin Hattab, Cennet ehlinin lambasýdýr."

Ýmam: Bu da mümkün deðil, çünkü; Allah'ýn yakýn melekleri, Adem, Muhammed, Allah'ýn diðer elçileri ve peygamberleri cennette bulunduklarý halde nurlarýyla cenneti aydýnlatmayacaklardýr da cennet, Ömer'in nuruyla mý aydýnlanacaktýr?

Yahya: Rivayet ediliyor ki: "Sekine" Ömer'in diliyle konuþmaktadýr. (Ömer ne söylerse melek tarafýndan söylüyor.)

Ýmam: Ben Ömer'in faziletini inkar etmiyorum ancak, Ebu Bekir Ömer'den daha faziletli olduðu halde mimberde: "Beni yoldan çýkaran bir þeytaným vardýr, ne zaman doðru yoldan çýktýðýmý görürseniz, beni doðru yola döndürün" demekteydi.

Yahya: Rivayet edilmiþtir ki, peygamber (saa) þöyle buyuruyordu: "Eðer ben peygamber olarak seçilmeseydim, kesin olarak Ömer seçilirdi."

Ýmam: Allah'ýn kitabý bu hadisten daha doðrudur. Allah kitabýnda: "...Peygamberlerden ahit (söz) aldýðýmýzý hatýrla ve senden, Nuh'dan..." (Ahzab 7) buyurmaktadýr. Bu ayetten açýkça anlaþýlmaktadýr ki, Allah, peygamberleriyle sözleþmiþtir. Bu durumda Allah'ýn sözünü deðiþtirmesi nasýl mümkün olabilir, peygamberlerden hiç birisi bir göz açýp kapama süresi kadar bile Allah'a ortak koþmamýþtýr. Ömrünün büyük bölümünü Allah'a ortak koþmakla geçiren bir kimseyi Allah onu nasýl peygamber olarak seçebilir? Yine peygamber (saa) buyuruyor ki: "Adem, ruh ile beden arasýndayken (yani daha tam olarak yaratýlmamýþken) ben peygamber oldum."

Yahya: Yine peygamber (saa)'in þöyle buyurduðu rivayet edilmektedir: "Ne zaman vahiy kesilse (gecikirse) Hattab (Ömer'in babasý) ailesine indiðini sanýrdým. Yani peygamberliðin benden onlara geçtiðini sanýrdým.

Ýmam: Bu da mümkün deðildir, çünkü peygamber (saa)'in, peygamberliðinde kuþku duymasý imkansýzdýr. Allah buyuruyor ki: "Allah, meleklerden ve ayný þekilde insanlardan elçiler seçmektedir." (Hac 75) (Buna göre Allah'ýn seçimiyle, artýk peygamberin peygamberliðinde kuþku duymasýna imkan kalmaz.)

Yahya: Peygamber (saa) buyuruyor ki: "Eðer azap nazil olsaydý, Ömer'den baþka kimse kurtulamazdý."

Ýmam: Bu da imkansýzdýr, çünkü Allah Ýslam peygamberine buyuruyor ki: "Sen onlarýn arasýnda olduðun sürece Allah onlara azap etmez, yine istiðfar ettikleri sürece Allah kendilerine azap etmez." (Enfal 33)

Böylece, peygamber halkýn arasýnda bulunduðu sürece ve müslümanlar istiðfar ettikleri sürece Allah onlara azap vermez.

Kaynaklar:

1. et-Týbrýsi "el-Ýhticac" C.2, S.245-249
2. S.Ali Ekber Kureþi "Hanedan-ý Vahy" S.644-647
3. Es-Seyyid Abdürrezzak Mukerrem "Niðahi Güzere ber Zindeganiyi Ýmam Cevvâd" S.97-100
4. es-Seyyid Hüseyni el-Kazvini “Mevsuât el-Ýmam’ül Cevvad” C.2, S.403-405 H.1419
5. es-Seyyid Mehdi el-Hicazi “Dürer’ül Ahbar” S.373-377 /
6. eþ-Þeyh Abdullah el-Hasan “Munazarat Fil Akaid” C.1, S.126-134
7. el-Meclisi "Bihar'ül Envar" C.50, S.80-85
8. el-Hac Hüseyin eþ-Þakiri “el-Ýmam Muhammed’ül Cevvad” S.262-263
9. Mehdi Piþvai "Ýmamlarýn Hayatý" S.379-381
Admin
Admin
Admin

Anzahl der Beiträge : 124
Anmeldedatum : 02.01.08

https://aleviler.forumieren.de

Nach oben Nach unten

Nach oben


 
Befugnisse in diesem Forum
Sie können in diesem Forum nicht antworten