Oruc Ibadeti Ve Alevi Bektasilikteki yeri

Nach unten

Oruc Ibadeti Ve Alevi Bektasilikteki yeri

Beitrag  Admin am Sa Jan 05, 2008 11:28 am

Oruç, Alevi- Bektaşi- İslam anlayışında da vardır. Yanlız Sünni anlayıştan biraz farklıdır.

Hacı Bektaş-ı Veli'ye göre Oruç;

[B]"Ey Derviş bil ki, oruç üç derecedir. Birincisi halk (avam) derecesi, İkincisi Seçkinlerin (havas) derecesi ve üçüncüsü ise seçkinlerin seçkinleri derecesidir. Birinci derece orucu, karnı ve cinsel organları orucu bozan şeylerden korumaktır. ikinci derece orucu, gözü namahreme bakmaktan, kulağı uygun olmayan sözleri duymaktan ve dili konuşmaktan korumaktır. üçüncü derece orucu ise peygamberlere ve evliyalara mahsustur ki, bunlar gönlü Hakk'tan gayri seylerden korur. Nitekim Hz. Ali dünya bir gündür ve orada bizim için oruç vardır. demek ki, onun bütün ömrü oruç tutmakla geçmiştir."

Salatın sonu ilahi olgunluk; zekatın sonu gönlü Hakk'ın sevgisine vermektir. orucun sonu Hakk'da zenginleşerek yaratılış unsurlarından uzak durmaktır.

Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyrulur:

"... oruç benim içindir ve ben onu mükafatlandırırım."


Ebu'ul Vefa'nın Oruç hakkındaki görüşleri...

"...Sizin orucunuz Ramazan ayında yememektir. ve içmemektir. ve cinsel ilişkiye girmemektir, Amma bizim orucumuz dünyada olan her şeyden elini çekmektir, insanı rezil edecek kötü ahlaktan kaçınmaktır ....."

Yine orucun başlangıcı ve bitimi ile ilgili olarak " Kurana göre oruc siyah iple beyaz ip ayird edilemiyecek duruma gelinceye kadar kadar sürer. ve yine sahur da, beyaz iple siyah ip ayırt edildiği ana kadar yenililir ve içilir. Bize göre sünni görüşün ötesinde, buradaki siyah ip kafirdir beyaz ipse mümindir. yani oruc , bir ömür boyu kiyamete kadar, müminle kafir ayird edilene kadar tutulacaktır. Saygilarimla." "Bu hatırlatmayı yapan cemil Can' teşekkürler.."

İmam-ı Cafer ile İmam-ı Azam Ebu hanifi arasında oruc ile namaz ibadeti konusunda bir tartışma:

İmam Cafer Sadık sordu ki, Ey Nu'man (Ebu Hanife'nin ismi Nu'man'dır= sünnülik mezhebinin teorisyeni kabul edilir))Namaz mı daha önemlidir, yoksa oruç mu?" O "Namaz" diye cevap verdi. Bunun üzerine İmam şöyle buyurdu: "Öyleyse neden kadın hayız (adet) olduğu zamandaki orucunu kaza etmesi gerekir, ama namazını kaza etmesi gerekmez?..." Nu'MAN mahcup bir hal aldı ve cevap veremedi.
avatar
Admin
Admin

Anzahl der Beiträge : 124
Anmeldedatum : 02.01.08

Benutzerprofil anzeigen http://aleviler.forumieren.de

Nach oben Nach unten

Nach oben


 
Befugnisse in diesem Forum
Sie können in diesem Forum nicht antworten